Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-11, 12:02   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Deadbolt Diary


Tänkte föra mina spel i en dagbok, mest för att kunna bokföra tankar bakom mina spel så jag har något att titta på när det går åt skogen och utvärdera.

Jag har lite bakgrund i poker, har tittat en del på premier league och allsvensk fotboll men är helt färsk på hockey.

Jag körde över hundra spel på en vecka nyss och gick mer eller mindre jämnt upp, tänkte att jag ska börja om och leta bättre marginaler.

Värdesatsa är vad jag tänker försöka göra, till att börja med kommer jag leta odds runt 2 där jag baserat på statistik och artiklar anser att mitt spel har större sannolikhet än 50% att gå in.

Kassa: 172:- (19 units)
Unit: 9:- (5,26%)

Jag har har backat en del på poker nyligen efter att ha smakat på varians med tillhörande tilt och är ny på detta med sportbetting, börjar därför med en liten rulle och låga insatser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+1)
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:06   #2
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Bra initiativ att ta tag i en dagbok så att du får översikt över dina spel!
Kan va tråkigt när bankrullen är så liten, men en unit tycker jag inte borde vara 5% av din bankrulle.. Beror väll dock lite på hur mycket du lägger på varje spel, men du bör inte lägga mer än max 5-10% av din rulle på ett spel
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:18   #3
 
Maijadonas avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Strömstad
Inlägg: 2 166
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Mycket lättare att hålla tilten under kontroll i betting.
Dock ska påpekas att den är allt annat än lätt att hantera även här . Men tror som dig att om man "måste" redovisa sina spel så tänker man sig för en extra gång innan man börjar jaga ikapp gamla förluster( ett senario som oftast händer lagom till söndagkvällsmatcherna

Lycka till!
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:33   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-11-12 - NHL

New Jersey Devils vs Washington Capitals ML
Insats: 1 unit
Odds: 2.21

Devils har 3 vinster och 2 förluster på sina senaste 5 varav de senaste 3 har vunnits.

Caps har 2 vinster och 3 förluster på sina senaste 5 varav de senaste 2 har förlorats (båda i period 3).

"The Capitals are 22nd in the league in goals against per game with 2.92 per game; they are 22nd in the league in shots against per game with 30.9 per game; and their success rate at killing penalties is only 78.9%, the 20th best in the league."

Jag hoppas att ett Devils i medvind ska kontra Capitals offensiv genom att hålla mycket puck och ta vara på sina chanser, ffa i pp.

Spelet behöver över 45% chans för att vara +EV och jag skulle uppskatta sannolikheten till strax över coin toss. Spelet känns marginellt men jag har svårt att tro att de ska vara större dogs än 65-45 med ML.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:35   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Bra initiativ att ta tag i en dagbok så att du får översikt över dina spel!
Kan va tråkigt när bankrullen är så liten, men en unit tycker jag inte borde vara 5% av din bankrulle.. Beror väll dock lite på hur mycket du lägger på varje spel, men du bör inte lägga mer än max 5-10% av din rulle på ett spel
Jag håller med dig helt Norrman, jag skulle föredra att ha en unit runt 3% men nu har jag en så liten rulle att det skulle kännas fånigt med knappa 5-kronan, så jag kör en lite större unit, jag ska försöka hålla mig ifrån spel där jag förväntar mig högre varians och hoppas att jag ska ha lite medvind.

Tack för din input
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:37   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Mycket lättare att hålla tilten under kontroll i betting.
Dock ska påpekas att den är allt annat än lätt att hantera även här . Men tror som dig att om man "måste" redovisa sina spel så tänker man sig för en extra gång innan man börjar jaga ikapp gamla förluster( ett senario som oftast händer lagom till söndagkvällsmatcherna

Lycka till!
Det känner jag också, jag har lite svårt att kontrollera mina känslor ibland i poker, betting känns lättare, tar upp mindre tid och man kan välja att lägga spelen när man inte är distraherad. Något jag lärt mig under min första vecka är att man ska passa på att suga på karamellen om man har möjlighet. Jag har lagt flertalet spel där jag bollat tanken efter lagt spel och ångrat mig en halvtimme senare, med flera timmar kvar till matchstart.

Jag ska undvika att leta spel i alla matcher, det finns inte alltid spelbara odds i alla matcher, hur mycket man än önskar spela en match (för det är ju roligt också).

Tack även till dig för att du flikar in
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+2)
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:45   #7
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Jag håller med dig helt Norrman, jag skulle föredra att ha en unit runt 3% men nu har jag en så liten rulle att det skulle kännas fånigt med knappa 5-kronan, så jag kör en lite större unit, jag ska försöka hålla mig ifrån spel där jag förväntar mig högre varians och hoppas att jag ska ha lite medvind.

Tack för din input
Förstår absolut!

Glömde säga det innan, men Lycka till!
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 12:58   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-11-12 - NHL

New York Rangers vs Carolina Hurricanes FT
Insats: 1 unit
Odds: 2.05

Rangers har 5 raka vinster, Hurricanes har förlorat 4 av 5 och verkar ha svårt att göra mål, vilket knappast blir lättare mot Rangers vilket är varför jag även kastar in en 1 unit på U5.5 i den här matchen.

New York Rangers vs Carolina Hurricanes U5.5
Insats: 1 unit
Odds: 1.77
Matchen måste gå under till minst 56% för ett positivt väntevärde, jag tror på det.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 13:31   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad tycker du om dessa matcher?

Pittsburgh - Dallas
Anaheim - Vancouver
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 13:41   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väljer även att rygga Erikbgif i följande bandymatcher.

Hammarby IF - Västerås +1.5
Insats: 1 unit
Odds: 1.80

Sandviken - GAIS Bandyklubb +4
Insats: 1 unit
Odds: 1.85

Vänersborg -2.5 - Kalix
Insats: 1 unit
Odds: 1.90
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 14:04   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jakob10 Visa inlägg
Vad tycker du om dessa matcher?

Pittsburgh - Dallas
Anaheim - Vancouver
Min första ingivelse är att Dallas är väldigt spelvärda som rak 2a. Ska titta mer på resterande matcher, ska bara åka och besiktiga bilen.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 16:22   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Anaheim Ducks - Vancouver Canucks

Canucks må ha varit ojämna men Ducks har varit riktigt dåliga. Tycker en rak 2a till 2.5 känns som ett bra köp.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 18:33   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger in 1 unit på Isner som imponerat stort i ATP Paris. Jag har inte kollat på tennis tidigare men sett många matcher i den här turneringen och tycker att det är väldigt kul att titta. Feliciano Lopez som imponerade stort på mig blev överkörd av Isner igår med 6-4,6-2 med 10 serve-ess och satte 70% av sin första serve.

Ferrer har 3-0 över Isner h2h men 2 år har gått, Isner har blivit bättre, och redan då kunde han ge Ferrer en match, så 3.15 bör vara ett överodds.


http://www.mybetinfo.com/31998-david...ohn-isner.html

http://www.betrush.com/pick,D__Ferre...ner,20044.html

Senast redigerad av Deadbolt den 2011-11-11 klockan 18:35.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 18:34   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

D.Ferrer - J.Isner
Insats: 1
Odds: 3.15
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-11, 18:36   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 81
Sharp$: 100


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då stänger vi för idag, det har blivit många spel men jag känner mig bekväm med dem.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td